מהו מטבח חכם וכיצד תיצרו אותו?

אנחנו שואפים להיות יעילים ככל האפשר. מבצעים מספר פעולות בו זמנית ועל אף שגורמים שונים מנסים למשוך את תשומת הלב שלנו, מצליחים לעשות היום יותר מכפי שאפשר להעלות על הדעת. החיים שלנו מהירים ואנחנו זקוקים לסביבה שתאפשר לנו להתנהל בהתאם. מטבח חכם נועד לתת את המענה המושלם לסגנון החיים המודרני.

 

המטבח הוא החלק החשוב ביותר בבית. הוא משמש לפעולות קטנות וגדולות וכל בני המשפחה נכנסים אליו במהלך היום, כל יום. היום ברור לנו כי החלל הכי חשוב צריך להיות פרקטי אך גם מעוצב. הוא צריך לשרת אותנו ולא להפך ומכאן מגיעים כללי המטבח החכם.

המרחב כנתון קיים

מעטות הפעמים בהן תכנון המטבח מתבצע לפני הקמת הבית או שבירת הקירות. בדרך כלל ישנו מבנה קיים ועתה מה שנשאר הוא לבחון כיצד לנצל את המרחב בצורה הטובה ביותר. אל תוך החלל צריכים להיכנס ארונות המטבח, אזורי האחסון, כלי חשמל, כלי עבודה ולעתים גם דלפק וכסאות.

לצד כל אלה, יש לחשוב על הנוחות. אמרנו שהחיים שלנו מהירים ושאנחנו שואפים להיות יעילים והדרך להשיג זאת עוברת בחשיבה על ההתנהלות במרחב. מצד אחד יש לדאוג שלכל פרט יהיה מקום ומצד שני יש לוודא שנוכל לנוע בקלות במטבח ושלא תרגיש צפיפות. איזון הוא שם המשחק.

מטבח חכם ינצל את המרחב בצורה מותאמת באופן אישי. למשל, שומרי כשרות המפרידים בין כלים חלביים ובשריים יצטרכו חלוקה חכמה שמאפשרת לאחסן את כל הכלים ולכיור כפול. תכנון חכם יביא את הדרישה הזו ויביא פתרונות המתאימים לגודל של המקום.

ניהול חכם מהבוקר עד הערב

אין צורך לבלות במטבח כל היום אך חשוב לתכנן אותו תוך התחשבות בשימושים השונים שלו. בעוד שבעת הכנת הקפה אין צורך למכשירי חשמל רבים, לצורך אפייה לעתים נשתמש במיקסר, נצטרך מרחב שיש גדול ויתכן שבו זמנית נפעיל גם את הכיריים.

מטבח חכם יכלול אלמנטים "נעלמים" שיוכלו להיות שימושיים בעת הצורך. במקום "לשים הכל על השיש" אפשר לתכנן את הארונות כך שיסתירו את הכלים ומכשירי החשמל שלא נמצאים בשימוש במהלך רוב היום. חובבי הבישול יצטרכו לחשוב גם על פתרונות להרחבת אזור העבודה ועדיף שהוא יהיה דינמי כך שאפשר יהיה להסתיר אותו כשדבר לא מתבשל.

תכנון חכם מאפשר ליהנות ממרחב מסודר, נקי וכזה שמשרת את בני הבית. ישנם שלל פתרונות שיכולים לשדרג את החלל הכי חם בבית. פתרונות הסתרה מאפשרים להשתמש במכשירים הנדרשים כשהם זמינים בדיוק מתי שצריך אותם.

עיצוב שנכון היום וימשיך להיות נכון בעתיד

העיצוב של המטבח החכם מאפשר ליהנות ממנו כאן ועכשיו בלי להתפשר על מה שעומד להיות בעתיד. פתרונות טכנולוגיים של כיריים חכמים, מכשירים שניתן לשלוט בהם דרך האפליקציה וחלוקה נכונה של ארונות האחסון, הם חלק ממה שהופך את המטבח להרבה יותר נוח ומהנה.

לצד הפתרונות הטכנולוגיים יש להסתכל על החומרים מהם עשוי המטבח ולבחור באלו שיחזיקו מעמד עוד שנים. היום אנחנו יכולים ליהנות מחומרים איכותיים ואלו מגיעים במגוון רחב של צבעים וטקסטורות. בתוך העיצוב יש להתייחס לחזיתות ולאופן ההסתרה של מה שלא צריך לראות. היום המדיח והמיקרוגל יכולים להיראות כחלק בלתי נפרד מכלל הארונות כשהראשון מקבל חזית מותאמת והשני נכנס לארון נפתח שיהיה נגיש.

ההחלטה על אופן עיצוב המטבח יכולה לקחת זמן ואפשר לחשוב על שילובים ופתרונות שונים עד למציאת האחד הנכון. באתר מחכה לנו תוכנת "מודולית" לתכנון המטבח ולשימוש ללא כל עלות. בעזרת התוכנה אפשר להזין את פרטי המרחב הקיים ו"לשחק" עם ארונות שונים ומגוון פתרונות. לבסוף, ניתן להתייעץ עם המעצבים המוסמכים שלנו עד לבחירת המטבח החכם הנכון ביותר לבית.