מאחורי הקלעים של עיצוב מטבחים – כך האדריכלים מתאימים את המטבח המושלם לכל לקוח

המטבח הוא המקום הכי חם בבית. התנועה בו מתמדת וכל המשפחה נכנסת ויוצאת ממנו בלי סוף. עיצוב המטבח צריך לשרת את בני הבית ובו זמנית להתאים בדיוק למרחב. כיצד עושים זאת? הצטרפו אלינו אל מסע מאחורי הקלעים של תכנון המטבחים.

החיים שלנו לא עוצרים לרגע. אנחנו רוצים יותר, עושים הרבה יותר ולכן צריכים שהבית שלנו ישרת אותנו. ככל שהדבר נוגע למטבח, עלינו להתייחס לפונקציות הסטנדרטיות שלו, של בישול ואפייה אבל לא רק. בבתים רבים המטבח הוא המקום אליו "מתנקזים" בני הבית. הילדים מגיעים עם השיעורים, ההורים יושבים לשיחה עם כוס קפה ואפילו האורחים מוצאים עצמם לא פעם לוקחים חלק בפעילות.

עיצוב המטבח דורש ירידה לפרטים הקטנים ביותר

עיצוב מטבחים דורש הבנה של הפונקציות השונות שהמטבח עומד לשרת וירידה לפרטים הקטנים ביותר. המשימה של מעצבי המטבחים היא לפצח את הצורך של הלקוחות וברור כי לכל משפחה ישנם צרכים שונים. בתהליך העיצוב נכנסים שיקולים רבים ובהם מענה לצרכי האחסון, יצירת משטחי עבודה המתאימים לצרכי המשפחה ולסגנון הבישול של בני הבית.

לצד כל הפונקציות שיש להתחשב בהן ולהכיר אותן מראש, יש גם צורך להבין את הקו העיצובי המאפיין את שאר הבית ולחבר את המטבח לעיצוב הכללי. המטבח הוא מקום בו אפשר לשלב באופן נפלא את הצבעים האהובים, החומרים המתקדמים ודרך עיצוב מטבח מקורי אפשר להפוך אותו לאזור שכיף לשהות בו.

הפרטים שיוצרים חוויה במטבח

עבודת המעצבים היא לא רק ליצור את המטבח שבעיניהם נראה מושלם. העבודה האמיתית היא להצליח ליצור את המטבח המושלם עבור הלקוח הספציפי שנמצא מולם. משטחי העבודה, מכשירי החשמל, הצבעים, הכלים, הם חלק חשוב ביצירת החוויה היום יומית. לכן, צריך המעצב להבין קודם כל את הצורך ולברר האם משטחי העבודה צריכים להיות גדולים, האם המשפחה שומרת כשרות ומפרידה כלים. האדריכל והמעצב ירצה לדעת האם צפויים להיות במטבח מכשירים מיוחדים ועד כמה הם צריכים להיות זמינים.

ישנן משפחות אשר רוצות להציב על השיש מכשירי חשמל שונים ובהם מיקסר, סוחט מיצים ואחרים. לעומת זאת בבתים אחרים לא יהיו כמעט מכשירי חשמל אבל המקרר יהיה גדול במיוחד. אין כלל אחד שנכון לכולם ולכן במלאכת התכנון יש להביא בחשבון את הצרכים של בני הבית, האופי, הבקשות המיוחדות ורק אז לתכנן את המטבח כך שייתן מענה לכל אלה.

המעצבים שיוצרים סביבה מושלמת בתקציב משתלם

אחת הנקודות שאי אפשר להתעלם ממנה היא העלות של המטבחים. בכל הנוגע לבניית המטבח התקציב יכול להמריא בקלות. אחד התפקידים של המעצב הוא לתכנן מטבח שיעמוד במסגרת התקציב שהוגדר מראש. מטבחי מודולר הופכים את המשימה לפשוטה. לרשות המתכננים עומדות יחידות שונות כשכל שיש לעשות הוא לבחור את חומרי וצבעי הגימור, לתכנן את החלוקה הפנימית ולשלב ביניהן בצורה הנכונה.

תכנון מטבחים הוא תוצאה של הבנת הצרכים והפוטנציאל של המרחב. באמצעות היחידות השונות אפשר להגיע לכל עיצוב לרבות עיצוב מטבח מודרני, כפרי ואחרים. מבחינת רמת הגימור והחלוקה הפנימית, היא ברמה הגבוהה ביותר והלקוחות מקבלים חומרים איכותיים, מראה מושלם וכל זאת בעלות משתלמת הרבה יותר לעומת הכנת כל יחידה בנפרד מההתחלה.

כבר מזמן לא רק אזור בישול

המטבח הוא כבר מזמן לא רק אזור לבשל בו והמעצבים יודעים זאת. העבודה שלהם כוללת מחקר, הבאת היצירתיות לידי ביטוי ומציאת פתרונות נכונים לכל בית. כאשר התכנון הוא ברמה הגבוהה ביותר והפרטים הקטנים ביותר נלקחים בחשבון, התוצאה היא אזור בילוי מושלם שכל בני הבית נהנים ממנו. מעצבים אשר עובדים עם מטבחי מודולר יכולים מצד אחד לענות על כל צרכי הלקוחות. מצד שני הם יכולים לתת דרור ליצירתיות וטאץ' עיצובי יוצא דופן שהופך את הבית ליחיד ומיוחד.