טיפים לעיצוב מטבח קטן

עיצוב מטבח קטן יכול להיראות כמשימה מאתגרת. משפחות ישראליות רבות אוהבות את המטבח, את חוויית הבישול ורואות בו כמקום מרכזי. האם זה אומר שאין מקום למטבח קטן? ממש לא. בסגנון החיים האורבני מי שמעדיף לגור במרכז יצטרך להסתפק בדר"כ בשטח קטן. במיוחד עבורכם, בעלי המטבחים הקטנים, ריכזנו שלל טיפים שיעזרו לכם לחיות בנוחות עם המטבח הנוכחי שלכם.

טיפ 1: נצלו נכון את המרחב

עיצוב מטבח קטן מתחיל מתכנון נכון. תכנון החלל הקטן דורש יותר תשומת לב למרחב, חיפוש אחר פתרונות מתאימים וניצול נכון של כל חלק. מטבח זה צריך להכיל מספיק מקומות אחסון ולכן הארונות יכולים להמשיך עד לתקרה ואם ניתן לעשות זאת מומלץ ליצור "קיר" שלם של ארונות מהרצפה ועד לתקרה כך שלכל דבר יהיה מקום.

 

טיפ 2: בחרו בצבעים בהירים

צבעים כהים נותנים תחושה של צמצום ולעומתם הצבעים הבהירים יוצרים מרחב. גם כאשר מדובר על מטבח קטן אפשר לתת תחושה שהוא גדול יותר ואין צורך להסתפק רק בצבע הלבן. השמנת, הצהוב, התכלת, הם חלק מהצבעים שיכולים להיות במטבח. כמו כן תוכלו לשלב בין צבעים שונים במרחב בצורות שונות: הארונות התחתונים יכולים להיות לבנים והגבוהים בגוון אחר או שכל הארונות יהיו בצבע אחיד ורק ארון אחד בצבע ששובר את המראה. הרעיונות אינסופיים ותוכלו להתייעץ עם המעצבים שלנו על כך

טיפ 3: פינות

נצלו את החללים בחכמה בחרו פרזול נוח ונגיש ואל תהססו לסגור את הפינות כדי להנות מאחסון מקסימלי משני עבריהן. בעיצוב מטבח גדול אין כל בעיה "לוותר" על הפינה ולהשאיר אותה ריקה או לא מנוצלת. במקרה של עיצוב מטבח קטן יש לחשוב על כל חלק והפינה אמנם פחות נגישה, אך היום ישנם פתרונות פרזול מתקדמים שמאפשרים לה להיות מנוצלת. בין היתר אפשר לשים מדפים נשלפים שלא יעמיסו על המרחב ויעניקו לו עוד מקום.

 

טיפ 4: הפחיתו עומס על ידי יצירת מקומות אחסון

יצירת מקומות אחסון היא הסוד למטבח שכיף להיכנס אליו. כאשר מדובר על מטבח קטן מקום האחסון חשוב עוד יותר. כדי להפחית את העומס בחיי היום יום, יש למצוא פתרונות לאחסון מכשירי החשמל, לכלים, לתבלינים וכל מה שנכנס למטבח. כדאי להכין רשימה של כל מה שאמור להיות בחלל הקטן ולהתרכז בפונקציונליות וניצול נכון שגם יאפשר לכם להתנהל בנינוחות במטבח וגם ייראה נפלא.

טיפ 5: העדיפו מטבח פתוח

עיצוב מטבח קטן יכול להיות מאתגר ובמיוחד כשהוא סגור. מטבח קטן עלול להרגיש פחות נעים כשהוא סגור וכמעט ואי אפשר לגשת אליו. בתכנון הבית, בבניה או בשיפוץ, כדאי לחשוב על מטבח שפתוח לסלון וכך ליצור תחושה של מרחב גדול יותר. אפשר להפריד בין החללים באמצעות אי או דלפק ולהוסיף אלמנט מעוצב ופונקציונלי.

 

טיפ 6: שמרו על סדר

המטבח צריך להיות מסודר ובמיוחד כשהמקום מוגבל. ברגע שמכשירי החשמל השונים נמצאים על השיש, הכלים בכיור וחומרי הבישול בחוץ, קשה מאד להתנהל בתוכו. הפתרון הוא שמירה על הסדר ויצירת פתרונות שמתאימים לכם. למשל, אם אתם רוצים לשמור כלים מיוחדים לאירוח או כאלו שחשובים לכם, חשבו על מקום אחר בבית שיתאים לאחסון ולאו דווקא במטבח עצמו. בדקו אם אתם יכולים ליצור לעצמכם מזווה קטן מחוץ למטבח ובכלל, צאו מהקופסה כדי להגדיל את שטח האחסון וכדי לשמור על הסדר ביום יום.

טיפ 7: האירו את החלל באור לבן

אור במטבח יכול לשנות את האווירה. במקרה של מטבח קטן כדאי להעדיף אור לבן וטבעי ולהימנע מאור פלורסנט. כדאי להביא בחשבון גם את גופי התאורה ולא להעמיס יתר על המידה עם גופים בולטים מדי שעלולים גם הם "לתפוס" חלק בחלל. במטבחים קטנים אפשר לשלב תאורה שקועה ובמקביל לבחור בתאורה ממוקדת שתאיר על אזורי העבודה.

 

טיפ 8: "שחקו" עם האפשרויות

לא תמיד קל לחשוב איך המטבח העתידי ייראה. לכן, פתחנו עבורכם את תוכנת "מודולית" המאפשרת לכם להכניס את מידות המטבח ולהתחיל לעצב אותו. התוכנה לשימוש חופשי, כאן באתר ובסיום התכנון תוכלו לשמור לעצמכם את הקובץ ולשלוח אותו להתייעצות עם מעצב מטבחים מוסמך. אנחנו מזמינים אתכם לשחק עם האפשרויות ולגלות כיצד אפשר לעצב מטבח קטן ומרשים.