איך לתכנן מטבח ב-6 שלבים

המטבח שלנו הוא החלל הכי חם ושימושי בבית. הוא פעיל, שימושי וכל בני המשפחה נכנסים אליו במהלך היום. לכן, התכנון שלו הוא אחת המשימות החשובות שלנו. אנחנו יכולים לאהוב סגנונות שונים של מטבחים: מטבחים כפריים מודרניים, בסגנון מודרני וכל סטייל אחר. על אף שבסופו של דבר מה שנראה הוא העיצוב, ישנן שלל החלטות שנצטרך לקבל בתהליך התכנון.

בתהליך הקרוב אנחנו עומדים לקבל החלטות רבות ולרגע נוכל לחשוש מהן. ברגע שנעשה סדר ונבין מה עומד לפנינו, נשים לב כי התכנון והעיצוב מרגש ופשוט יותר מכפי שאנחנו חושבים. כדי להבין לקראת מה אנו עומדים בשביל לבנות מטבח מעץ בחזית, נעבור את ששת השלבים הבאים.

שלב ראשון – מדידות

אלו מאיתנו אשר נמצאים בשלב בו אנו חולמים על בניית בית החלומות שלנו, יכולים לחפש אחר עיצובים ולתכנן את הבית בהתאם למטבח שנרצה שיהיה לנו. לרוב אין זה המצב והתכנון של החלל הכי חם בבית יתבצע ברגע שכבר ישנן תוכניות ויותר מכך, כשהשלד כבר עומד.

השלב הראשון שנצטרך לעשות על מנת לתכנן מטבחים הוא למדוד את החלל הנוכחי. כדי לבצע תכנון כללי נוכל להסתפק בתוכניות הבניה, אך לפני הזמנת החלקים השונים, הארונות ושאר הפריטים, עלינו לבצע מדידה בשטח. מעבר למדידת החלל, עלינו לסמן גם כל נקודה שיכולה להשפיע על העיצוב: מיקום החלונות, שקעים ונקודות האינסטלציה.

1

שלב שני – עיצוב חוויתי עם תוכנת מודולית אונליין דיזיינר (modulr.co.il)

בשלב השני המטבח מתחיל לקבל צורה. זה הזמן לחלק את האזורים השונים ולחשוב כיצד נרצה לפרוס את המטבח ולמעשה איך נרצה להתנהל בבית. בפריסת הבית נוכל לבחור בין מטבחים בצורת ר', בצורת ח', מ׳, קו, מטבחים מקבילים עם אי וליצור שני משטחי עבודה, זה מול זה. תוך כדי העיצוב נוכל לענות על השאלות:

  • מהו גודל משטח העבודה שנרצה שיהיה במטבח?
  • אלו מכשירי חשמל יהיו זמינים מדי יום?
  • האם אנחנו רוצים כיור כפול או יחיד?
  • האם אנו רוצים שני תנורי בילד-אין?
  • היכן נרצה לאכול?
  • האם ישנן מגבלות שחשוב לנו להתייחס אליהן?

2

שלב שלישי – בחירת מודולים וחזיתות

אנחנו יכולים לעצב מטבח גדול או קטן, להתמקד בסגנון של מטבח קלאסי, מטבח מודרני, כפרי או הייטק. המודולים שנבחר מיועדים ליצור את החלוקה בין האזורים השונים במטבח והחזיתות יקבעו את המראה שנקבל בבית. אין זה משנה אם אנחנו עומדים לעצב מטבח קטן או גדול, תהליך בחירת המודולים והחזיתות יכול להיות מהנה ומרגש. בשלב זה כבר אפשר לראות כיצד המטבח ייראה בסיום התהליך.

אחד הדברים הנוספים שעלינו לחשוב עליהם בשלב זה הוא החומר ממנו יהיה עשוי המטבח. עלינו לזכור כי מדובר בחדר רטוב ולכן החומרים צריכים להתאים לעבודה המתבצעת בו. מטבח מעץ יכול להתאים כל עוד העץ עובר את העיבוד המתאים. זו הסיבה לכך שיצרנים רבים מעדיפים לעבוד עם לוחות ירוקים של EGGER. לוחות עץ אלו עמידים, יכולים להחזיק היטב לאורך שנים רבות בסביבה לחה ובנוסף, הם מיוצרים בתהליך ידידותי לסביבה. עץ זה משתלב בשלל אלמנטים ואפשר ליצור איתו סוגים רבים של מטבחים ועיצובים, כולל מטבח כפרי בסגנון פרובנס או מודרני.

3

שלב רביעי – התייעצות עם מעצב מטבחים

מעצב מטבחים מוסמך יעזור לנו ביצירת הסגנון שמתאים לאופי שלנו. בין אם אנחנו רוצים לקבל מראה של מטבח קלאסי, מודרני, כפרי או מטבח הייטק, המטרה של המעצב היא להכניס את הניואנסים שיהפכו את החלום שלנו למציאות.

מעצב המטבחים יכול לתת לנו ייעוץ אונליין, להגיע אלינו הביתה או לפגוש אותנו בכל אחד מאולמות התצוגה. התהליך מרגש וכבר בסיום הפגישה נוכל לראות בתוכנה כיצד המטבח שלנו יכול להיראות בעזרת הדמיה תלת ממדית ולקבל הערכת מחיר במקום

4

שלב חמישי – הזמנה

לאחר שנסיים לתכנן את המטבח ורק כשאנחנו מרוצים מכל פרט ורמת הגימור שבחרנו, נוכל להוציא הזמנה מסודרת. אנשי מקצוע יגיעו לקחת מידות בשטח לפני תחילת הייצור כדי שנוכל לקבל מטבח שמתאים בדיוק לגודל של החלל שלנו.

5

שלב שישי – התקנה

בסיום הייצור יגיע אלינו צוות מקצועי עם הארונות והציוד הנדרש לביצוע ההתקנה. בין אם תכננו מטבח קטן ובין אם תכננו מטבח גדול, ההתקנה תתבצע תוך זמן קצר מביצוע ההזמנה והיא תתבצע על ידי צוות מקצועי. התוצאה היא מטבח שכיף לחיות בו ושמתאים בדיוק לצרכים האישיים שלנו.

6

להתחיל לתכנן את המטבח

תכנון המטבח יכול להיות חוויה מרגשת. אנחנו יכולים להסתכל על כל הפרטים והעיצובים שעומדים לרשותנו, עוד לפני שאנחנו מגיעים לאולמות התצוגה השונים. בדרך זו נוכל לקבל תמונה של האפשרויות העומדות לרשותנו ולהתחיל לדמיין כיצד ייראה החלל שלנו ולהגיע למפגש עם המעצבים כשאנחנו יודעים מה הציפיות שלנו.